Kost och motion

Jag vill ju gå ner i vikt och har ändrat en del på mat och motion. Sedan tidigare har jag försökt att äta lågkolhydratkost och det fortsätter jag med. Till frukost äter jag oftast lite yoghurt  blandat med lite kesella, i dat tar jag lite bär eller frukt (1/4 äpple eller ½ dl bär) och toppar med 1 msk frömussli. Sedan tar jag gärna 2-3 skivor ost och en kopp kaffe. Detta står jag mig på till middag, som vi äter mellan 12 och 13.
 
Till middag äter jag fisk eller kött med gräddsås och grönsaker. Jag äter både rotfrukt och ovanjordsgrönsaker.
 
På kvällen blir det någon grönsaksrätt, en soppa, en äggrätt, eller t.ex. kokt ägg med makrillfilé i tomatsås.
 
Jag har tänkt att jag ska motionera minst 7 timmar i veckan, cykla eller promenera.
 
Under de 10 dagar jag var sjuk, gick jag ner 3 kilo och jag hoppas fortsätta tills jag gått ner 10 kilo.
 
Detta borde få ner mina kolesterolvärden på en bra nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0