Att ta nya tag

 Mina funderingar inför det nya året:
 
Jag ska bli bättre på att tänka innan jag pratar. Det händer alltför ofta att jag pratar först och tänker sedan och det blir ibland faktiskt så att jag sårar andra. Det vill jag ändra på!
 
Sen ska jag försöka att leva i måttfullhet. Allt jag handlar ska vara mer måttfullt, mat, kläder, prylar, ja allt. När jag ska handla något, ska jag tänka: "behöver jag detta?"  eller ännu hellre: " kan jag undvara detta?"
 
Jag ska tänka på att inte bidra så mycket till miljöstörstöringen genom att ta ansvar för min plats på jorden! Det kan handla om att inte använda mer el än nödvändigt, att köpa mat efter säsong, att inte köra bil när det går bra att cykla eller åka kollektivt, inte handla nya prylar förrän de gamla är förbrukade. Det är alltför vanligt att vi tänker att det gör ingen nytta att lilla jag gör något, utan det hjälper inte förrän alla (eller åtminstone många) gör något. Men om var och en av oss, tar ansvar för sin plats på jorden, så blir vi många. Och det har betydelse vad den lilla människan gör!
 
Eftersom jag får ett enormt sug, när jag äter kolhydrater som godis, kakor, bröd, pasta, ska jag äta enligt LCHF.
 
Jag ska fortsätta med minst ½ timmes promenad varje dag, även vid "dåligt" väder.
 
De 12 kilo övervikt som jag lagt på mig de senaste 3 åren, hoppas jag bli av med i år.
 
2014 ska bli ett sundare och friskare år!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0