Nässelutslag

Enligt läkaren på vårdcentralen har jag nässelutslag på bröstkorgen och magen. Visst liknar det nässelutslag, men jag trodde att det var ljusare utslag, jag har ju haft det ett par gånger tidigare. Nu ska jag ta antihistamin och hoppas att det lugnar sig av det, annars har jag fått utskrivet kortison att ta om det inte har blivit bättre om några dagar. Sen får man kanske göra en utredning på vad jag har fått det av, det är ju ofta en allergisk reaktion...
 
Nu är det bara 3 veckor tills jag ska till en hudläkare och då hoppas jag på att få veta vad de andra utslagen är.
 
Antihistaminet verkar lugnande på hudutslaget och jag blir lite söning av det, så jag tar tabletten ca 45 minuter innan jag lägger mig. I går kväll somnade jag gott och sov hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0