Värk

 Min värk (fibromyalgi) har varit ganska svår de senaste dagarna. Jag har försökt att lyssna på kroppen och inte jobbat särskilt mycket. Förr i tiden bet jag bara ihop och gjorde det jag skulle, jag hade ganske höga krav på mig själv. Det funkar inte att bita ihop numera, det straffar sig efteråt genom att värken blir mycket värre och jag sover sämre. Tyvärr märker jag oftast inte av någonting förrän efteråt och då är det inte så lätt att beräkna hur mycket jag ska jobba. När värken är svår, kan jag däremot inte göra någonting!
 
Det verkar som att värken blir värre vid väderomslag, precis innan vädret ska ändras.
 
Värken flyttar runt i kroppen, men i händerna sitter värken hela tiden, vissa dagar är sämre än andra.
 
Trots allt är jag ändå glad och tacksam att jag i alla fall kan använda händerna!
 
Smärtan är inte ivägen, den ÄR vägen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0