Vardagsmotion

 Motion är ju bra för välmåendet. Jag har inga problem att motionera när det så att säga ligger i min planering. Att bara ta en promenad är inte så enkelt för mig, men om jag har ett ärende med promenaden så går det bättre. Därför måste jag lägga in promenader och cykelturer i planeringen och då blir det verkligen gjort!
 
Sen är det ju lättare att cykla och promenera under denna årstiden förstås. I måndags cyklade jag in till stan, där gick sonen och jag en promenad och sedan cyklade jag hem igen. Det blev drygt 2 timmars motion. Bra!
 
I tisdags promenerade jag 30 minuter på morgonen (då går det bra att "bara" gå för gåendets skull) och sedan cyklade jag till närbutiken som ligger ca 2,5 km bort. Det blev drygt 1 timmes motion. Bra!
 
I går promenerade jag ca 45 minuter till en hållplats längre bort, för att ta bussen till Eriks skola och hämta upp honom efter skolavslutningen. Bra!
 
Att lägga in motionen i vardagen på detta sättet, gör för mig att den blir av och det känns bra!
 
I trädgården blir det också en hel del småträning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0