Högt blodtryck

 Jag har haft högt blodtryck hela vintern, ca 160-180/90-98. Antagligen berodde det på att jag åt en hel del kolhydrater. Jag har ju tidigare ätit lågkolhydratkost LCHF och då var blodtrycket bra.
 
Det har varit svårt att återgå till den kosten igen, men nu har jag i alla fall dragit ner på kolhydraterna. Jag äter inte LCHF, men lågkolhydratkost ändå, jag äter någon gång emellanåt en brödskiva eller en potatis. Jag äter även lite rotfrukter och kanske ½ frukt då och då. Frukt blir det t.ex. till frukostyoghurten och då ½ passionsfrukt eller ½ aprikos.
 
Nu har det gått ca 2 veckor och blodtrycket har gått ner till 135/78 och det är säkert p.g.a. jag äter mindre kolhydrater. Så visst har kosten betydelse! Att jag dessutom har gått ner ca 3 kg är ett plus!
 
Det allra bästa med lågkolhydratkosten är att suget försvinner, jag håller mig mätt och mår bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0