Squash

Två dagar i följd har vi skördat 7 stora squash, de växer verkligen snabbt nu!
Plantorna är jättefina, de brukar alltid bli lite skamfilade i slutet på sommaren, I år är de finare än någonsin tidigare!
 
Västeråsgurkorna har också fått lite fart och skördas varannan dag.
 
Hösthallonen har börjat blomma, så snart kan vi plocka lite hallon också.
 
Dagens skörd:
 
 
 
Brytbönor skördar vi varannan dag nu. Vitkål och rödkål skördar vi också då och då,
liksom sallat, tomat och gurka. De små orange paprikorna är en sort som heter 'minimix'.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Avundsjuka rinner ur mig när jag ser allt du skördar...
Det är verkligen kul att få möjligheten att äta egenodlade grönsaker och dessutom så smakar dom mkt mera än i affären.

Svar: Ja, det är så härligt med egna grönsaker! Jag känner mig så rik när jag går ut i mitt land och plockar de grönsaker jag behöver! Och allt som blir över delar jag med mig av, jag ställer ut en balja vid tomtgränsen som det står 'Var så god' på och vem som vill som går förbi, tar med sig det de behöver. Det brukar vara uppskattat!
Anki024a27 Akerö

2012-08-08 @ 06:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0