Selleri och kål

I dag ska här skördas rotselleri och vit och röd kål.
Det kan bli frost i morgon och resten av veckan, så nu är det höst på riktigt.

Jag har inte kommit på hur/var jag ska göra av med Pepinobusken ännu. Men nu måste den i alla fall in 
så den inte fryser. Den är riktigt stor och svår att få plats med. Eftersom det kan följa med småkryp utifrån, så vill jag helst
inte ha in den i växthuset. I förrådet blir det svårt att ta sig förbi busken, så jag måste nog klippa ner den då.

Så... nu har jag bestämt att den ska in i förrådet, där kan den få extraljus också
och det kan den ju behöva för att alla frukter ska mogna. 

Livsträdet ska få väv om sig, så den klarar frosten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0