Bebisarna har mycket att lära sig och mamma höna har fullt upp!

Jag kom på att jag kunde ställa kycklingarnas mat under pallen på en bricka för att på så vis slippa få fullt med strö i maten:
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen provade jag att ställa fram fodertråget för kycklingar, lite krossat bovete i botten och sedan på med vatten.
Det funkade ganska bra; de små fattade hur man når mat / dryck och det höll sig någorlunda rent hela eftermiddagen.
 
 
De har inte så fint bordsskick utan står mitt i maten och äter:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Man får byta ut mat och vatten ganska ofta eftersom det sprätts i en massa strö. Mamma Iris vill ju lära de små att man ska sprätta för att hitta mat (som i naturen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0