Nötbröd

Hittade ett recept på nötbröd på Paleosidan www.paleoskafferiet.se/nötbröd. Jag bakade det och det blev jättegott!
Jag skivade upp det och fick 26 skivor riktigt gott och mättande bröd. Jag la in 5 skivor i kylen för att äta av de närmaste dagarna och resten hamnade i frysen för kommande behov. 
 
Ingredienser:
100 g mandlar
100 g hasselnötter
100 g valnötter
100 g krossat linfrö
100 g skalat sesamfrö
150 g solrosfrö
150 g pumpakärnor
6 ägg
1 dl olivolja
några nypor havssalt
 
Sätt ugnen på 160 grader. Mät upp alla nötter och frön och blanda samman i en bunke.
Vispa samman äggen med olja och salt i en annan bunke.
Häll äggblandningen över nötter och frön och rör ihop till en smet.
Klä en avlång brödform med bakplåtspapper. Klicka ner smeten i formen och jämna till.
Grädda brödet i 1 timme.
Vänd upp brödet och låt svalna.
 
Jag använde en brödform 1,5 l.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0