Fläskpannkaka LCHF

 Nu har jag hittat ett jättegott recept på nätet:
 
Fläskpannkaka

3 paket bacon (jag hade 350 g tärnad bäcon)

8 st ägg

1,5 dl grädde

250 gram keso

150 gram fet mild ost (t ex gräddost, hushållsost)

Sätt ugnen på 225g. Finstrimla bacon och fördela på en långpanna. Grädda/stek tills baconet antagit krispig karaktär och fettet bubblar ordentligt. Vispa under tiden upp ägg med grädden och rör ner keson. Övervispa inte – det räcker att det blandar sig. Strö den rivna osten på baconet (jag tog bara hälften av osten och sedan resten på toppen)och sen äggstanningen över det. Grädda tills pannkakan är vackert bubblig och fått gyllebrun yta. Ca 20 min. Servera med lättsockrad/osockrad lingonsylt!

 
                                                                                       Originalreceptet hittar du här
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0