Medelhavsväxter

 Det härliga vårvädret håller i sig, igår var det 16 grader på eftermiddagen! Det ser ut som att det ska kunna bli lika varmt idag. Dagens projekt blir att rensa ogräs i jordgubbslandet och sparrislandet.
 
Igår och i morse fixade jag lite i växthuset, tog bort 2 ananasplantor. Den största har blivit misskött av att flyttas ut och in i bubbeldelen varje dag, så den hade blivit ful på många av bladen. En av de mindre hade av någon anledning också fått missfärgade blad, så den åkte på komposten. Sen flyttade jag runt på en del växter för att få bättre plats och så ställde jag in en potatislåda på en hylla för att få upp gurka och melon högre, så de får både varmare och så att solen når plantorna lite tidigare på morgonen.
 
Det ena stora citronträdet har jag också klippt ner och tagit bort alla citronerna, de hade blivit lite skrumpna och mjuka. Jag har ingen aning om varför de inte mognat, det trädet har stått inomhus hela vintern. Men trädet mår inte alls bra, så antagligen kommer jag att kassera det. Det har dessutom haft sköldlöss hela tiden, trots ihärdig avlusning. Det får en chans till, så får vi se hur det blir...
 
Pistageträdet hade också fått sköldlöss, så det åkte i tunnan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0