Äggkläckningsmaskin Brinsea mini

 Köpte en äggkläckningsmaskin, beställde på Lantbutiken.se i går strax efter lunch och hämtade den på utlämningsstället i dag, 25 timmar senare! Det kallar jag snabb leverans!
 
10 ägg kan man kläcka i den här lilla maskinen, men jag tänker mest använda den som back-up om en ruvhöna lämnar några ägg innan de är klara. Eller om en höna vill ruva, så kan jag ge henne 4-5 ägg och lägga lika många i kläckaren som en extra säkerhet.
 
Kläckaren är halvautomatisk och jag måste vända äggen 2-3 gånger per dygn.
 
Äggkläckningsmaskin Brinsea Mini Eco 10M
                                                             Bilden lånad från www.lantbutiken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0