Hönshusfunderingar

Jag skulle vilja göra hönshuset lite större så att luften blir bättre och det inte blir fuktigt där när hönsen vistas inomhus mer under vintern. Egentligen räcker utrymmet som det är om jag kan ha dörren öppen till förrummet. Om jag då sätter en nätdörr i öppningen, så kommer inte hönsen ut där och jag kan ställa värmefläkten utanför att värma upp hönshuset med. Jag har ibland hängt upp kompostnät i dörröpningen och det funkar.
 
På ena långsidan har vi 2 enkelpinnar:
 
 
 
På ena kortsidan har vi 2 sittpinnar:
 
 
Nedanför har vi en fyrkantig som är tänkt till att mellanlanda på när hönsen ska upp och ner. Här sitter ibland en höna för natten också:
 
 
Värpredena står under bajsbrädan:
 
 
De skulle man ev kunna flytta till andra sidan och såga hål i väggen och ställa dem ut i förrummet. På det viset blir golvytan något större.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0