Advent och julförberedelser.

2:a advent och jag har inte börjat med julförberedelserna än...
 
Förr började jag till 1:a advent, men då gjorde jag mycket, det startade med pepparkakor till advent och sedan rullade det på. Jag bakade lussekatter, klenäter, vörtbröd, kavring, limpor och franskbröd. Sedan fortsatte jag med leverpastej, fläskkorv, köttbullar, brunkål, rödkål och julgodis.
 
Det var när vi hade 4 barn i huset, men nu blir det bara en liten del av detta och det hinns med sista veckan innan jul. I år ska jag baka limpor och göra brunkål, Kjell gör köttbullarna. Sen har vi lite knytkalas, så det blir en del till.
 
Vi blir 10 personer på julafton och 6 på lillejul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0