2 tuppar

Vi har ju 2 tuppar och det börjar märkas. Gammeltuppen vill ha sitt harem ifred, så ungtuppen har det inte lätt. Han jagas bort och går mest för sig själv. Han är väl frustrerad, stackaren! 
 
Vi tycker synd om honom och tror att han skulle behöva ett nytt hem med egna hönor. Igår satte jag in en annons på Lanthönsklubbens hemsida och idag ringde en kvinna som undrade om jag kunde avvara även en höna. Men det kan jag ju inte, men lovade att höra med en bekant som också har genbank. Tyvärr gick inte det heller, hon har för få hönor redan. Så jag ringde tillbaka och sa att tyvärr, så gick det inte. Kvinnan fortsatte att leta och snart fick jag ett sms att hon hittat hönor åt vårt håll och ville ha vår tupp. Hon ska höra av sig om tid när hon kan komma och hämta honom. 
 
Hon skickade en blild på sitt nybyggda hönshus, så jag kunde se hur tuppen ska bo. Det ser jättetrevligt ut i det hönshuset! Där kommer både hönorna och vår tupp att få det jättebra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0