Hjälp med beskärning

 
Idag skulle vi ha fått hjälp med att beskära persikoträdet och plommonträdet, men jag fick ett sms istället om att vi får flytta fram det till i början av nästa vecka. Tråkigt när jag hade förberett mig på detta i dag, luften gick liksom ur mig. Men jag har fått gjort en del i trädgården i alla fall. Jag har rivit upp de flesta tomatplantorna på friland. De flesta  tomater fick ju brunröta, så det var ingen idé att ha dem kvar. En planta med stora tomater som det inte syns något brunt på ännu, fick stå kvar. Den självsådda plantan står också kvar och de tomaterna har varit fina hittills, men idag hittade jag några med brunröta och en del blad och grenar med potatisbladmögel. Vi får se hur det blir med alla tomaterna på den plantan.
 
Sen har jag beskurit de två mindre citronträden och även de två stora. Jag tog en stickling och planterade den i en kruka med vanlig jord också. Så kortade jag in grenarna på gojibärplantan och tog upp alla gladioluslökarna och några dotfliljelökar. Jag blastade av de sist skördade lökarna och skördade de sista rödbetorna.
 
Hönsens bajsbräda och en sittpinne har jag skurat rent och nu ska jag försöka sätta upp nät under sittpinnarna, så de inte kan trampa i bajset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0