Underbara höst!

 Dessa underbara färger!
 

Jag älskar hösten!
 

Färgsprakande!
 

Högt upp mot himlen!
 

En del träd har tappat alla löven!
 
 
I denna skogen följer jag alla årstiderna under mina promenader. På vintern ger skogen mig lingonris till juldekorationer och snön ger skogen en helt ny färg. På våren njuter jag av den skira grönskan och plockar nässlor till näringsrik soppa och blåbärsblad till te, vitsippor i små buketter och lite senare blir det liljekonvaljer. Under sommaren och tidig höst får jag kantareller och en och annan sopp. Under hösten njuter jag av alla färger och löven på marken. Hela året får jag ny energi av den här skogen. Det är rekreation för mig!
Tack, Universum!

Kommentarer
Postat av: Erik Bäcklund

Vad fint.

2014-02-11 @ 10:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0