Stormen Simone

 I går kväll slog stormen till ordentligt! Det blåste rejält 16.30 - 21.30.
 
Jag hade plockat undan allt löst i trädgården, trodde jag. Men jag fick springa ut och hämta in en del saker som jag aldrig hade trott skulle följa med vinden. Vårt plastväxthus rasade och medan jag stod där alldeles intill glasväxthuset och plockade upp spillrorna, hörde jag en himla smäll och så glas som klirrades. Automatiskt höll jag om huvudet och trodde att hela växthuset skulle rasa över mig! När jag tittade upp och sökte efter hålet i växthuset, så var det helt! Strax visade det sig att det var grannens bastudörr som blåst av och en del av glasskivan studsade över häcken och landade i vår växthusmur! Vilken tur att den tjocka glasbiten inte gick rakt igenom en ruta i växthuset! Eller tänk om den hade träffat mig!? Glassplitter över hela gräsmattan och gången vid hönshuset! Direkt i morse dammsög jag upp allt glas, så inte hönsen skulle behöva trampa i det. Under tiden fick de vara i hönsgården. Plasttaket över deras bad i hönsgården blåste också sönder, det ska jag laga senare.
 
 
På altanen tog stormen våra 2 staket/vindskyddsdelar, så dem fick vi bära undan bakom en vägg, så får vi hoppas att det går att laga till helgen.
 
 
Ovan: plastväxthuset raserat.
Nedan: staketet borta.
 
 

 

Vi slipper i alla fall att sopa framför huset, Simone tog bort alla löv utom den här högen:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0