Röjt efter stormen

 Nästan hela dagen har gått åt till att städa upp i trädgården efter stormen.
Nytt hönsnät satte jag upp där staketet rasat och så satte jag upp nytt plasttak över hönsens bad.
 
Ett nät längs häcken mot gatan hade gått upp i en skarv och det är nu lagat. En massa pinnar och lövruskor är upp-plockade och lövhögen framför garagedörren är uppsopad.
 
Hönsen fick komma ut i trädgården när jag hade fått bort allt glaskrosset i morse.
 
Plastväxthuset som blåst sönder, är nedplockat och slängt. Bara de två kortsidorna står kvar, kanske skyddar de vinrankan lite mot blåst. Jag vill ha upp ett nytt tak där, men det får nog vänta till våren.
 
Förra veckan putsade jag alla fönster på utsidan, men det kan man inte tro, för nu är de mycket smutsigare än då!
Nu väntar jag tills det har slutat blåsa, innan jag putsar dem igen. För det blåser fortfarande ganska mycket, även om det inte stormar.
 
I den förväxta lilla skogen tvärsöver gatan har flera träd blåst omkull, varav ett la sig över vägen ovanför oss.
 
Nu känner jag hur ont jag har i kroppen efter allt jobb. Dessutom sträckte jag till nacken ordentligt i går kväll, när den där glasbiten från grannen kom farande. Men vi har nog ändå haft tur, det kunde varit värre!
 
 
 
 

Ovan: nytt tak över hönsbadet. Här badas det ofta, tack vare att det håller sig torrt.
Nedan: grönkålsplantorna bröts av vinden, till hönsens förtjusning.
 

Grönkålen brukar jag bryta ner efter hand som övriga grönsaker tar slut, men nu får de äta upp så fort de orkar. Hoppas att de inte äter alltför mycket åt gången, för då kan äggen ta smak.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0