Nya hönor i flocken

 Nu har vi utökat flocken med 2 nya hönor kläckta 9 juni i år:
 
 
Den hönan som har mest svarta fjädrar är ganska lik Äggda och hönan med flest vita fjädrar har brun halskrage, precis som Lilja. Nu ska jag hitta namn åt de nya, blomnamn ska det vara!
 
 
Jag satte dem på allra nedersta pinnen för säkerhets skull. Nu sover de säkert tills jag tänder i morgon bitti, sen hoppas jag att de kommer överens när de ska samsas om golvytan tills de får komma ut kl.08.00.
 
 
De som köpte vår tupp 3 oktober, hade gott om unghönor, så vi hämtade hem två därifrån. Vi ville egentligen köpa en höna redan då, men det är inte så bra att sätta in en ensam höna i en befintlig flock, så därför blev det inte. Men nu har vi ju plats för två hönor till.  Välkomna till oss, hoppas att ni ska trivas!
 
 Tuppen, som är döpt till Kjell, hade blivit ganska stor och vacker, men han är visst lite mesig...

Kommentarer
Postat av: Emma

Lotus tycker jag är fint!

2013-11-24 @ 21:52:29
Postat av: Emma

Helle kan du också ta, som en förkortning av Helleborus :)

2013-11-24 @ 22:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0