Godisburken

 Skulle försöka få in hönsen från trädgården till hönsgården. Lockar med godisburken (majs och jordnötter eller solrosfrön), skakar och skramlar så de hör och då kommer de springande, alla utom Lilja. Det är omöjligt att få in henne med de andra, så jag avvaktar en lång stund. Försöker få ut henne från busken som hon sitter under (deras favorittillhåll), men får jag ut henne från ena sidan, så sticker hon in igen från andra sidan. Hopplöst!
 
Förra gången jag gjorde likadant, fick hon stanna ute i trädgården tills jag kom hem efter ett ärende i stan. Men jag försöker träna henne att följa med när jag vill ha in dem, för det är ju ganska bra att ha dem samlade innanför hägnet. Men idag fick jag ge upp igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0