Vinranka 'Vanessa'

 
Nu har jag flyttat en av druvorna till förrådsväggen som vätter åt söder. Rankan inköptes förra sommaren och planterades då i landet intill lilla altanen, helt fristående. Vi diskuterade hur vi skulle ordna ett stadigt och bra växtstöd, men kunde inte bestämma oss. Så till slut kom jag på en bättre lösning genom att flytta den till en vägg.
 
Där den nu står har vi haft ett plastväxthus tills vi skaffade det "riktiga" växthuset. Det är en rabatt intill väggen och plastväggarnapå sidorna går ut ca 40 cm och ger lite lä. Det finns också ett tak av plast och om vi vill, kan vi klä in den öppningsbara framsidan. Jorden är bra där och jag hoppas att druvan ska trivas där. Vid båda sidor om rankan växer några kronärtskocksplantor.
 
Så har jag plantat 20 tagetes i rabatten där druvan stod innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0