Gurka, tomater och vattenmelon

I växthuset har jag nu plockat bort gurkplantorna, de har gett en massa gurkor och plantorna såg lite slitna ut.
Jag har sått ett nytt gurkfrö som har grott och ska få stor kruka om någon vecka. Hoppas att det hinner bli några gurkor till innan det blir för kallt...
 
En del av tomatplantorna i växthuset och några utomhus ser ut att ha fått potatisbladmögel. Jag har hela tiden plockat bort blad/grenar som blivit gula och bruna, men i dag tog jag ut 2 plantor ur växthuset. Det är mycket tomater på dem, så jag ställde den ena krukan utomhus och klippte bort allt visset. Den andra plantan plockade jag av alla grenar med tomater på och la dem på en hylla att mogna.
 
Bägge vattenmelonplantorna åkte ut i går, eftersom de var fulla med, vad jag tror, sotsvamp. Antagligen har det varit löss på dem innan och då lever sotsvampen på lössens avföring. Ja, det låter otrevligt, jag vet...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0