Ekologiskt nötkött

Idag var jag i stan en sväng nere på stortorget och där var någon sorts marknad. Trevligt var det med en massa stånd  med olika saker, som blommor, tvålar, presentartiklar, konstföremål och grönsaker. Men så fick jag syn på ett stånd med ekologiskt kött, nöt- och lammkött. Man kunde köpa en låda med fryst nötkött, som jag blev intresserad av. Men jag skulle ju inte hem på några timmar ännu, så det gick inte. Kvinnan, Veronica, sa att jag kunde slå en signal om jag var intresserad , så kunde hon kanske köra förbi på vägen hem efter 17.00.
 
Jag ringde henne och sa att jag ville köpa en låda nötkött och vi bestämde att ses vid Barkåkra kyrka. Så nu har jag lagt spetsbringa, innanlår, ytterlår och färs av 8,11 kg nöt i frysen. 1175:- betalde jag för det och är det bara gott, så blir jag nöjd. Jag vill gärna äta kvalitetskött! Vi ska nog prova något av det i helgen.
 
http://www.veronicasgard.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0