Regn

 
Vid 7.30 i morse brakade det lös, ett riktigt busregn! 18 mm på 45 minuter!
 
Vi behöver verkligen regn, så det känns härligt!
 
Jag blev tvungen att springa ut just när hela himlen öppnade sig, det forsade vatten ur stupröret precis ovanför hönsluckan! Jag lyckades inte täta till det, så jag fick ställa stora hinkar där det forsade som värst. Sen fick jag stå kvar där och passa, så jag kunde tömma ut vattnet när det blev fullt. 2st. 15-liters hinkar fick jag tömma 3 gånger på 30 minuter. Som tur var övergick regnet till mindre häftigt efter 30 minuter och då vågade sig hönsen ut!
 
Just nu är det uppehåll, men det kommer säkert mer från ovan idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0