Grönsaker

 
När jag räknade efter, så kom jag fram till att vi odlar ca 30 grönsaker och 10 kryddor:
 
Paprika, chili, slanggurka, tomater, körsbärstomater, mat-tomater, fikon, oliver, västeråsgurkor, squash, pumpa, spritärter, brytbönor, majs, kronärtskocka, morötter, palsternacka, kålrot, majrova, vitkål, rödkål, grönkål, broccoli, rotselleri, fänkål, gul lök, röd lök, vitlök, romansallat, isbergsallat, spenat, dill, persilja, gräslök, timjan, rosmarin, oregano, mynta, lager, libbsticka, dragon.
 
I år odlar vi även potatis, det har vi inte gjort på säkert 5-6 år. Vi äter inte det så ofta, men nu har vi i alla fall lite i landet i år. Till midsommar skördar vi om de är klara! De 5 potatisar som jag satte i en stor balja i växthuset, hoppas jag att vi kan skörda redan i maj!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0