Bubbelplast

 
Jag funderar just nu på att ta bort bubbelplasten i växthuset. Då måste alla växter ut medan jag plockar ner all plast och tar ut frigolitplattan som allt står på. Idag har det blåst rejält och då är det inte så lämpligt att ställa ut växterna, så jag får vänta tills blåsten har avtagit en hel del. Helst ska det vara vindstilla, så vi får se hur det blir med vinden i morgon. Det känns alltid skönt att få bort plasten, då blir det lite bättre plats.
 
Jag vill plantera tomaterna i slutkrukorna också, de har växt på bra nu. Gurkorna vill gärna också ha större krukor.
Idag har jag planterat 2 av Dansk Export i 20-liters hinkar, de behöver vattnas 3 gånger om dagen nu, för det är mest rötter i krukorna. Så jag hoppas att det inte blåser i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0