Syltade, gröna tomater

3 liter gröna tomater
9 hg socker
5 dl vinättika
2 dl vatten
50-60 hela nejlikor
 
Skölj och picka tomaterna. Lägg dem i kokande vatten och förväll dem ca 3 minuter.
Låt dem rinna av i ett durkslag och lägg sedan ner dem i glasburkar. Koka upp lagen och slå den het över tomaterna i burkarna. Låt svalna och ställ därefter kallt några dagar.
Ta fram tomatburkarna, häll av lagen i en kastrull och koka ihop den på stark värme några minuter. Häll den varm över tomaterna, låt svalna och ställ sedan kallt.
Färdiga att äta efter ca 1 vecka. Förvaras i kyl och håller då ca 1 år.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej
Min kommentar har ingen relevans till ditt inlägg men jag hittade din blogg genom ett inlägg du gjort på http://tradgard.ifokus.se/discussions/4d71795ab9cb462233086ca1-fran-karna-och-fro-till-krukvaxt 2006.
Du hade där lagt in en bild där du började få passionsfrukter på din planta. :)
Min son satte kärnor från passionsfrukt på dagis för ett par år sedan och plantan har vuxit bra tycker jag. Men nu vet jag inte hur jag ska göra med den, den är ganska hög och behöver nog stödjas eller liknande. Skulle vara hemskt tacksam om du ville komma med lite tips till mig. Kommer det komma blommor också eller är det en annan typ av planta?
Om du ville besvara mig via min mail vore jag hemskt tacksam så kan jag också sedan skicka dig en bild till så du ser hur den ser ut. :)

Vänligen Camilla
[email protected]

Svar: Jag har svarat via din mejl!
Anki024a27 Akerö

2012-09-24 @ 17:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0