Spenat och annat

 
I dag har jag skördat spenat. I våras blev det mycket mer skörd än nu, så nästa år ska jag så allt på våren.
Dillen är också skördad och lagd i frysen.
 
Squashsäsongen har saktat ner nu och det känns faktiskt skönt, för vi har skördat jättemycket i år.
 
Rättikorna, rotselleri, palsternackor och andra omgången kål växer på ett tag till, hoppas jag.
Rödbetorna ska också skördas i dagarna, en del ligger redan inlagda i burkar i kylen.
 
Hallon, ca 1/4 liter, plockar vi varje dag.
 
De självsådda tomatplantorna bär nu massor av tomater! Tyvärr hinner ju inte alla mogna innan frost,
så jag får plocka in dem och lägga dem i svalen att mogna. Lite körsbärstomater plockar vi
varje dag och ibland någon gurka.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0