Fikon

Jag har ju en fikonplanta planterad på friland. Den behöver skydd mot väta i marken, så att inte
rötterna ruttnar i vinter och den kan även behöva lite skydd mot kylan. Jag har satt upp kompostnät som en trekant och lagt plast över för att jorden ska hålla sig torr om det regnar mycket. Senare i höst har jag tänkt
lägga torra löv i trekanten så att det täcker hela plantan. Och slutligen funderar jag på att ha frigolit runt
alla sidor och kanske även som tak, men det kan bli svårt att få taket att inte blåsa bort...
Jag får se hur jag bäst kan lösa det problemet...
 
Stenarna som ligger intill stammen på marken, är till för att hålla kvar värmen efter att ha värmts
upp av solen. Stenar magasinerar värmen bra och jag har lagt stenar runt stammen på druva och persika också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0