LCHF och lågkolhydratkost

 
Jag har återigen börjat med att äta LCHF-kost. Jag mår bra av det och kommer förhoppningsvis att gå ner 10 kg i vikt, det är i alla fall mitt mål. Jag är nog kolhydratberoende, i alla fall när det gäller kakor, godis och vitt mjöl.
 
Just nu äter jag enligt LCHF och försöker hålla mig på ca 15-20 gram kolhydrater per dag. Det innebär att jag inte äter bröd, pasta eller ris, inget socker och inga rotfrukter eller potatis. Frukt äter jag inte heller, men lite bär ett par gånger i veckan. Allt sug försvinner på 1-2 veckor och det är det allra bästa med LCHF!
 
Många vittnar om att de blir av med värk och jag hoppas så klart att det ska gälla även mig!
 
Det svåraste för mig är när man blir bjuden på kolhydrater, det är svårt att säga nej. Dels för att jag tycker att det är gott och dels för att jag inte vill verka oartig. Men jag får försöka stålsätta mig!
 
Att äta på restaurang går jättebra, det är bara att be om extra grönsaker i stället för potatis eller ris.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0