Melon


Myrorna byggde bo i hinken där 2 melonplantor växer i växthuset. Jag dränkte myrorna genom att sätta ner hela hinken i en större hink med vatten. Vattnet var fullt av döda myror efter 5 timmar. Efter att ha låtit allt vatten rinna ur krukan, satte jag den på ett upp-och-nedvänt fat i ett större fat och hällde vatten i den stora (som en vallgrav). Detta för att myrorna nu skulle tvingas ta sig igenom vattnet innan de når jorden och det gör de ju inte.

2 dagar senare upptäckte jag att myrorna hittat en annan väg; de gick i karavan längs taket,
klättrade ner längs uppbindningssnörena till krukan! Fantastiska djur att kunna lista ut detta!
Jag fick konstatera att det inte går att lura myror, så jag flyttade ut hela hinken med
melonplantorna:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0