Brunnsvatten

Vi har en dagvattenbrunn och vi använder vattnet i köksträdgården,
men vi brukar också fylla regnvattentunnan med brunnsvatten när det inte regnat
på länge. I går skulle det ju vara molningt och ev. komma lite regn, så vi passade på
att vattna och även fylla tunnan. Det var ju tur vi gjorde det, för det kom inget regn!

Jag tog bort det mesta av odlingsväven, det är ju bäst att göra det när det är molningt.
Odlingstunnlarna över kålen får stå kvar, eftersom de mår bra av mikroklimatet.

Jag köpte en liten låda purjolök som jag planterade ut bredvid den gula löken.
Jag plantade även 6 sallatsplantor som jag förkultiverat i växthuset.

Jag fick några växter som jag beställt på Odla.nu; Bocktörne, stjärnöga och vild vitlök.
Den vilda vitlöken ska jag odla i kruka, den används som krydda och smakar lite vitlök. 
3 stjärnöga fick lite större krukor och Bocktörnet hamnade tills vidare i växthuset.
Bocktörne får de där bären som vi kallar Goji-bär och som säljs torkade
som naturgodis. De sägs innehålla massor av antioxidanter.



Bilden på Bocktörne är lånad från odla.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0