Oro i lägret

I dag är det oro i lägret! En av hönorna, Frida, sprang runt och var äggasjuk
och slutligen fick hon med Konrad in i hönshuset. De har provat flera ställen att bygga bo,
både i redena och utanför. Jag ställde in en back och la i lite halm och jag la även halm under redena på golvet.

Både tupp och höna kuttrade hela tiden omedan de provade de olika ställena.
De andra 3 hönorna var mycket oroliga under tiden och sprang fram och tillbaka
och kacklade och kluckade.

Så till slut verkade Frida och Konrad ge upp och gick ut i landet och sprätte runt
och där är de fortfarande. Jag gick ut i hönshuset och hittade ett ägg i det vanliga redet.
Det tog jag med in, så nu har Frida inget ägg att ruva.

Jag vet ju inte riktigt hur det går till, om en höna ska lämna ägget/äggen,
eller om hon ligger där hela tiden när hon ruvar. Jag lär mig väl...

Här ska de just testa det vanliga redet:



Nja, är det bra här eller...



På golvet under redena kanske?



Eller ska vi ta det vanliga?



Här har vi en ny variant att prova...



Paus i bobyggandet:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0