Bokashi

I går tömde jag en bokashihink i en planteringshink, blandade runt med lite jord,
så ett lager jord överst och en tidning ovanpå. Jag har nu 4 sådana hinkar i växthuset.
När vårsolen börjar värma upp växthuset, så blir det jord av allt i hinkarna och sen är
det bara att börja plantera. Jorden är näringsrik och bra och jag behöver inte köpa hem
så mycket jord som jag brukar. När det blir lite varmare i vår, kommer jag att tömma hinkarna i
landet och när landet är fullt med grödor, tänker jag börja att göra jord i planteringshinkarna igen.
Emellanåt tömmer jag en och annan hink i varmkomposten.



Jag tycker att det är jättebra att göra egen jord av matavfallet och att det går så fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0