Rymlingar

Så hittade hönsen ett litet kryphål i nätet ut mot gatan!
Grannen ringde på och sa att de var på rymmen, deras köksfönster vätter mot gatan och de hade sett hönsen därifrån.
Han hjälpte till att få in dem i trädgården igen och sedan fick jag flytta nätet från insidan av häcken till utsidan och drog det lite annorlunda in i trädgården. Nu hoppas jag att det inte finns fler hål som jag inte sett.

Nu har tjälen börjat släppa och hönsen kommer åt att sprätta lite igen. Vädret i dag är visserligen en aning rått och fuktigt, men det regnar inte. Marken har börjat torka upp, tack vare att tjälen släppt och att det blåser. Det är + 4 grader.

I dag verkar det som att det ska bli soligt och då kanske jag kan städa lite i hönshuset.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0