Foder


I september köpte jag ca 10 kg vete och korn + 15 kg havre. Korn och vete
fyllde jag på foderautomaten med det sista i går, men ca 5 kg av havren fanns kvar.
Jag blandar allt i fodertunnan, så är det bara att skopa upp nytt foder efterhand som det tar slut.

I dag har jag köpt nytt foder hos närmsta bonde, ca 15 kg korn och vete.
Det är mycket billigare att handla direkt från bondgården,
än att handla på Lantmännen eller Granngården.
Halm ville jag också ha och den fick jag gratis!

Nu hoppas jag att hönsen snart kan börja söka föda själva. Så fort tjälen släpper, 
finns det en massa mask och annat att hitta i jorden!

Och när våren kommer på allvar, hittar de massor att äta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0