-13 grader

I morse var det -13 grader kallt och vi har haft en kupévärmare i förrådet utanför hönshuset.
Där inne var det +4 grader så det var ju bra. Klockan 8.00 öppnade jag luckan och alla hönsen sprang ut.

Strax efter 8 gick strömmen och på mindre än en kvart var det -2 grader i den bubblade delen i växthuset! 
Jag fick snabbt hett vatten i en stor dunk som jag ställde in och dessutom 1 vattenkanna och 2 flaskor för
att försöka hålla den värsta kylan borta. I den andra delen av växthuset tände jag gravljus och värmeljus
för att hjälpa till att det i alla fall inte skulle bli kallare. Sista gången jag tittade in innan strömmen kom tillbaka,
var där -5 grader! Hoppas att allt klarade sig ändå! Strömmen var borta ca 45 minuter,
men den försvann efter ca ½ timme igen, men kom tillbaks snabbare den gången.

Ja, det känns oroligt när det är så kallt och strömmen går, både med tanke på hönsen och växterna i växthuset!

Jag längtar till våren!
 


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Maya

Oj, har ni strömavbrott? Jag längtar också till våren nu!

2012-02-04 @ 11:58:14
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0