0-gradigt och snö

I dag är det nollgradigt och snön faller så fint!
 
I går skottade jag gången i trädgården till hönsen, det sägs att det kan bli regn och då vill jag inte ha
kvar en massa snö på deras gång. Eftersom det är snö som kommer nu, så måste jag skotta en gång till.
Jag hoppas att hönsen vill gå ut nu när det inte är lika kallt och blir marken synlig, så går de nog ut.
 
I torsdags köpte jag korn och vete och även en del halm hos närmsta bonden.
Säden kostar 2:-/kg och jag köper 25 kg. Halmen är gratis.
På Lantmännen kostar havren 3:-/kg och på Granngården tar de 7,50/kg.
Jag har tidigare köpt havre på Lantmännen, men hönsen bara sprätter ut det på golvet,
så nu ska jag bara köpa vete och korn, havre får de i form av havregryn i blötfodret istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0