Inget vatten

Det är så typiskt! Vattnet är avstängt, men det tänker ju inte jag på, utan jag skördar grönsaker och går in i köket och sätter på kranen. Först då kommer jag på att vattnet är avstängt! Jag har vetat om det, jag har t.o.m tappat upp vatten i bringare, flaskor, hinkar och dunkar och ändå glömmer jag bort det! Jag kunde ju ha väntat med skörden tills på torsdag, då får vi vattnet igen. Man är så van vid att det finns i kranen, man funderar aldrig på det utan det går av sig själv att man bara vrider på kranen så kommer vattnet. Nåja, jag fick gjort vid dillen och spenaten ändå så allt är frid och fröjd.

Jag passade på att ge hönsen lite grönkål, men det åt de inte!
De är ute i dag också och inne mellan varven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0