Hedemorahönorna


De små unghönsen Hedemora har gått avskiljda från Blommehönsen på förra stället.
Nu såg jag att de får inte komma åt maten jag ställde ut i morse, tuppen motar bort dem.
Så nu har jag avskiljt en del av hönshuset till de små, så de får äta i lugn och ro.
Jag satte ett kycklingnät rakt ner från gödselbingen och tvärs över.
Jag hoppas att det löser sig när de får börja gå ut, de ska få gå ut lite senare på eftermiddagen i dag.
Så går de nog automatiskt in när det börjar skymma fram emot kvällen.
Jag ska se om jag kan få tag i någon vattenautomat i djuraffären i dag, en som kan hänga på nätet ute.
Och jag ska försöka krossa lite av säden till de minsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0