Första ägget!

Jag såg ju att Blommehönan gick in i redet på förmiddagen, men jag trodde att hon kanske skulle vila. Det var nämligen bara tuppen som suttit på pinne i natt, så jag tänkte att hon var trött. Hon låg kvar när jag var där inne en timme senare, men jag reagerade inte. Lägga ägg skulle inte mina hönor göra förrän till våren ju. Men på eftermiddagen när barnbarnet var på besök, då skulle jag visa låtsasäggen i redena. I det ena redet, där hönan legat, var det två ägg och det ena var ju riktigt!
Tack så mycket hönan! 



Det är minsann inte något kycklingägg för det är stort som ett medium-ägg!


Kommentarer
Postat av: Emma Walfridsson

Oj vilket stort ägg! Så roligt mamma, det gick ju mycket snabbare att få ägg än du trodde :) Är den hönan äldre än de andra då? Kram

2011-09-14 @ 19:21:17
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, det är en fjolårshöna och då bör det bli några fler ägg innan ruggningen!

2011-09-14 @ 20:02:53
Postat av: Emma Walfridsson

Så roligt!

2011-09-15 @ 10:26:26
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0