Dagen före

I dag är det dagen före inflyttningen och i dag ska det bäddas.
På golvet lägger jag kutterspån underst och hackad halm ovanpå.
I redena ska det också ligga hackad halm.

Halm, vete och korn köper jag på närmsta bondgården i kväll. Havre och solrosfrön har jag köpt i dag på lantmännen.
Sen ska jag ha fodret i ett egentillverkat tråg och vatten i en automat.
Snäckskal och grus har jag i ett separat tråg.

Vi provar först att inte ha stege upp till sittpinnarna, för att se om de flyger upp dit. Om de inte gör det så fixar vi en stege.

Jag hörde att hönsen vill inte gå på plåt (vi har det som gödselbinge), så vi provar
utan nät över. Det går ju att ändra sedan om det visar sig att det inte funkar.
Vill ju inte att hönsen går i sitt bajs.

Jag ska försöka få tag i sandlådesand att lägga under farstun.

Det är så spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0