6:e dagen

Först ut var Äggahönan! Hon tänkte nog att här gäller det att passa på, i går blev hon ju
utan mask. Jag försökte först locka ut Konrad med mask längre och längre ut, men han backade.
Så kom Äggahönan ut och hon tog först de maskarna jag lagt på ett fat, men sen kom hon
igång att själv söka. Hon sprätte och åt, sprätte och åt! Har hon nu vågat sig ut, så
hoppas jag att resten följer med. Äggahönan gick in i hönshuset medan vi grejade med
planteringsbordet för att få det på plats, men sen kom hon ut igen!



Vad har du nu gjort här? undrar hönan. Jag har satt upp en anflygningspinne,
eftersom ni ändå inte använder stegen, sa jag.



Våtarv är också gott, men lövkorgen är helt ointressant!


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Maya

men vad roligt att hon vågade sig ut :) Så fin hon är. Kram

2011-09-18 @ 12:30:42
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0