Konrads galande

I dag gol tuppen redan klockan 6.00! Hönsen är visserligen instängda, men vi hör honom ändå eftersom vi har fönstret öppet en glipa. Vi är lite rädda att han stör grannarna, men de närmaste har sagt att de inte hör honom på morgnarna, så vi får ju lite på det. I går och i dag var det 5 grader i hönshuset och 0 grader ute. När det blir kallare, ska vi sätta masonit för fönstret och en frigolitskiva i luckan, så håller nog kylan sig ute lite bättre.

I går släppte jag inte ut hönsen i trädgården förrän 15.30 eftersom jag skulle vara borta från 11-tiden. Det gillade inte hönsen, de blängde lite besviket på mig, så fort jag visade mig. Jag la in lite godsaker att äta och en hel korg med löv i hägnet för att de skulle ha något att göra under tiden. I dag ska de få vara ute från 08.00 tills det skymmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0