Hemmastadda höns

I dag har mina höns verkligen testat var gränserna går!
Rätt som det var, så var de ute på vägen och lite senare gick de igenom häcken in till grannen!

Jag har varit på granngården och köpt hönsnät, så jag kan hindra dem att gå utanför tomten.
Granngården har precis flyttat butiken ett par kvarter och klubbmedlemmarna bjöds in i kväll,
i morgon öppnar de för alla. Jag köpte hampfrön, jordnötter och ett par låga stövlar och
så 30 m hönsnät. Alla som handlade fick en gåva: en kasse med lite av varje ur deras sortiment.

I morgon blir det till att sätta nät längs häcken mot grannen och mot gatan!

Hönsen blev helt utmattade av all spänning, så de fick ta sig en tupplur:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0