Fikonträd

I går planterade jag fikonträdet i landet. Jag hoppas att det klarar vintern, trots att det kom i jorden så här sent.
 
Det ser lite roligt ut att det växer likt ett U! Stammen är ca 3-4 cm innan den delar sig i två grenar.



Vi äter inte fikon själv, men tycker det är kul att odla ändå. Nu fick jag höra att
de som brukar få våra fikon inte tycker att de är goda. Jag fick mest lust att kassera trädet,
men så beslöt jag att behålla det och då plantera det i landet. Jag har en plastsäck dubbelvikt
ovanpå jorden längst in mot stammen för att hindra höstregnet att få rötterna att ruttna.
Ovanpå det har jag enekvistar för kylan och runt grenarna har jag satt dubbel odlingsväv.
Vi får se hur det går och för säkerhets skull har jag en stickling i växthuset, som jag tog för några veckor. sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0