Regn

Regnet, det bara öser ner... Det kommer så lugnt och fint, så det hinner sugas upp av jorden. Det behövs verkligen!

Temperaturen är nu på morgonen 11 grader och det är lite för kallt för att ställa ut gurkplantorna på avhärdning. De får vänta tills i eftermiddag, då blir det nog lite varmare. De vill ju helst inte ha det kallare än 15 grader, men när de väl har avhärdats ordentligt, så får de tåla lite kallare. Om ca en vecka ska de planteras och sen hoppas jag att det i alla fall håller sig över 12 grader hela sommaren.

 Brytbönorna behöver också komma i jorden, de är ca 10 cm höga. 3 plantor satte jag ut i landet för en vecka sedan, men nu har jag ytterligare 10 st. De direktsådda spritärterna har tittat upp, 2 rader á 1 m.

Det är dags att så rödbetorna, men jag väntar med det tills det blir bättre väder.

* * *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0