Melon och Passionsfrukt

Citronen vi njöt av i går kväll, den var mycket god! Den såg mycket fin ut när jag hade delat på den och smaken var ljuvlig!

Upptäckte i går kväll att passionsfrukten som står i växthuset har 3 knoppar!
Det gick snabbt, den jag har utomhus brukar inte få knoppar förrän i slutet av juni. Tidigare år har jag bara haft passionsfrukt utomhus i en mycket varm hörna intill huset. Jag brukar få 2-3 frukter varje år. Men med en i växthuset, blir det kanske fler, jag hoppas det!

Melonerna har fått sin plats i växthuset; längst in och på den sidan som ligger mot söder. Där är det varmast, särskilt när dörren står öppen under varma dagar på sommaren. Tidigare har jag haft dem närmast dörren, men då får de drag från dörren. Eftersom gurkorna ska stå i plastväxthuset, så får melonerna deras plats.

* * *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0